Inbound marketingin b2b is een methodiek waarmee jouw potentiële klanten je gemakkelijker kunnen vinden op internet. Bedrijven kunnen jouw merk, producten en diensten leren kennen via waardevolle inhoud die speciaal is afgestemd op hun behoeften. Hiervoor maakt het gebruik van contentmarketingtechnieken, SEO, SEM, e-mailmarketing en social media, in combinatie met geavanceerde marketingautomatisering en webanalysetools.
De waarde van online b2b marketing ligt aan de ene kant in de manier waarop het marketing beheert. Het is gebaseerd op een softwaretool die het gemakkelijk maakt om alles op een geïntegreerde manier te gebruiken. Anderzijds is het een filosofie die de klant waardeert en hem centraal stelt in het hele proces.
Hoe inbound b2b marketing werkt
B2b marketing online is onderverdeeld in 4 hoofdfasen: aantrekken, converteren, sluiten en after sales Ze benadrukken elk van de fasen van de aankoopcyclus van jouw prospects (ontdekking, overweging, beslissing), plus een vierde fase die rekening houdt met de naverkoop. Dit komt omdat, voor inkomende marketing, loyaliteit erg belangrijk is bij de consolidatie van een bedrijf.
Aantrekken
Deze fase heeft te maken met het positioneren van jouw bedrijf op internet en het aantrekken van jouw ideale klanten. Zodat ze via jouw inhoud jouw producten en diensten weten te vinden.
Hiervoor wordt een optimalisatie van de digitale infrastructuur van jouw bedrijf uitgevoerd. Met als doel een aanzienlijke toename van het verkeer naar jouw website te realiseren. Daarnaast wordt er een contentplan ontwikkeld, speciaal gericht op jouw klanten. Met als doel hun aandacht te trekken en hen te helpen een oplossing te vinden die aansluit bij hun behoeften.
Overzetten
Als je eenmaal je ideale klanten hebt weten aan te trekken, ga je aan de slag om ze om te zetten in contacten (leads). Hier komen verschillende soorten bronnen in het spel die speciaal zijn ontworpen om conversie te bereiken.
Sluiten
In de slotfase wordt er ingezet op het afronden van de verkoop. Hiervoor is nodig om het werk van de marketing- en verkoopteams op elkaar af te stemmen. Zodat het mogelijk is om de resultaten van de hele strategie te maximaliseren.
After sales
Loyaliteit is een centraal aspect in inbound b2b marketing. Dit betekent dat bij inbound de relatie met klanten niet eindigt bij de aankoop. Je werk tje eraan om klanten te behouden en geleidelijk om te zetten in promotors van je bedrijf.
De inkomende methode is gebaseerd op het bieden van een uitzonderlijke ervaring aan klanten. Bovendien hebben gebruikers nu veel hogere verwachtingen van bedrijven en de aandacht die ze krijgen. Daarom is het veel belangrijker om op de juiste manier met hen om te gaan. Om hen te verrassen en hen te helpen succes te behalen. Als je dat doet, blijven ze jouw producten of diensten kopen. Ze bouwen een langdurige relatie met jou op, bevelen jouw bedrijf aan bij anderen.
Zodat klanten waarde toevoegen aan jouw bedrijf.
Comments are closed